پیام تبریک عید نوروز

فرا رسیدن سال نو را به شما همکاران گرامی شادباش می گوئیم


اعلام زمان برگزاری آزمون آنلاین ریاضی مرحله استانی

به اطلاع همکاران محترم رشته ریاضی مقطع راهنمایی می رساند پیرو یادداشت قبلی آزمون آنلاین مرحله استانی ویژه منتخبین مرحله اول در تاریخ 10/12/90 (چهارشنبه) از ساعت 8تا12 به صورت آنلاین برگزار می گردد. 

همکاران محترم می توانند از کد پرسنلی خود به عنوان رمز عبور جهت وارد شدن به وبلاگ کمیسیون ارزشیابی استان استفاده نمایند . 

لازم به ذکر است همکاران گرامی فقط 20 دقیقه مهلت دارند تا به سوالات پاسخ دهند .بعد از اتمام 20 دقیقه خودبه خود از برنامه خارج خواهند شد. 

آزمون از دو کتاب ارزشیابی در خدمت آموزش و کتاب راهنمای معلم برگزاز می گردد. 

جهت شرکت در آزمون فوق روز چهارشنبه به آدرس زیر مراجعه فرمایید 

 

www.arzeshyabynovin.blogfa.com 

شرکت کلیه منتخبین مرحله اول در این آزمون الزامیست

فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش ژاپن

نگاه بهIT به عنوان یک نیاز ملی

ژاپن همزمان با پژوهش در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، برنامه های عملی گسترش آن را در همه ابعاد زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آغازکرد. امروزه بیشترین روبات های کارخانه ای جهان در ژاپن است و ژاپن در به کار گیریماشین هایی که براساس فناوری میکروالکترونیک کار می کنند رتبه بالایی دارد

                       

ادامه مطلب ...

آزمون آنلاین ویژه تمامی همکاران ناحیه 1

کمیسیون فناوری ناحیه 1 در نظر دارد آزمون آنلاین جهت تمامی همکاران آموزشی و اجرایی ناحیه 1برگزار نماید  

زمان 30 فروردین ماه 91 

منبع آزمون :کتاب ict معلمان 

لازم به ذکر است کتاب مورد نظر در پژوهشگاه موجود می باشد  

قیمت کتاب :7500 تومان

نقش فن آوری اطلاعات در آموزش موضوعات درسی

امروزه اهمیت آموزش وپرورشی که متناسب با نیاز های فرد وجامعه باشد،بیش ازهمیشه احساس می شود،زیرا دنیایی که با شبکه های ارتباطی به هم پیوند خورده است ،متقاضی نیروی کاری است که بفهمد چگونه از فن آوری به عنوان ابزاری برای افزایش بهره وری وخلاقیت استفاده کند. چنین مهارتی،" مهارت استدلال کردن بر مبنای اطلاعات" است.فرآیندی که در آن منابع معتبر شناسایی شده ،دسترسی به آن به طور موثر فراهم آمده،اطلاعات به شکل کامل درک وهضم شده وبه دیگران انتقال داده می شود.

ادامه مطلب ...

نتایج یک تحقیق

تاثیر زنگ‌های موبایل بر هوش افراد
به گفته محققان حتی قرار گرفتن ناخواسته در معرض آهنگ‌های مشهور، ممکن است تاثیرات درازمدت و مداوم بر توجه و تمرکز افراد داشته باشد.

به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز (19 فوریه/ 30 بهمن)، محققان ادعا کردند در صورتی که موبایل افراد در حالت سکوت باشد، آنها در پیدا کردن راه‌ حل‌ها و یادآوری کارها، بهتر عمل می‌کنند.
آنها معتقدند این امر بدین خاطر است که آهنگ‌های موبایل بخصوص اگر جذاب باشد، باعث تحلیل رفتن قدرت ذهن می‌شود.
محققان دانشگاه واشنگتن دریافتند که دانش‌آموزان بعد از قرار گرفتن در معرض آهنگ‌های موبایل، حدود 25 درصد توانائی‌شان در تست‌ها کاهش پیدا کرده است.
حتی نتایج این تست‌ها، زمانی که آنها در معرض آهنگ‌های مورد علاقه‌شان قرار گرفتند، بدتر نیز شد.
محققان معتقدند این آهنگ‌های به ظاهر بی‌ضرر، که به نظر می‌رسد فقط باعث بهم زدن سکوت عمومی می شوند، تاثیر واقعی بر یادگیری نیز دارند.

بر اساس گزارش میل آنلاین، نتایج این تحقیق همچنان نشان داد که حتی قرار گرفتن ناخواسته در معرض آهنگ‌های مشهور، ممکن است تاثیرات درازمدت و مداوم بر توجه و تمرکز افراد داشته باشد.
نتایج این تحقیق، باعث نگرانی افرادی شده است که سعی در تمرکز کردن دارند، در حالی که به طور مکرر با صداها و آوازهای پیام‌ها و ایمیل‌ها مواجه هستند.
این تحقیق به مدت سه سال طول کشیده و در مجله روانشناسی محیطی به چاپ رسیده است.